Jaki powinien być dobry baner reklamowy. W świecie Internetu istnieją różne formy reklamy, które są warte tego, by je wykorzystywać. Wśród nich można wyróżnić między innymi banery reklamowe, których historia sięga lat 90 XX, a wciąż są popularne i stosowane przez wielu producentów i handlowców. Na stronach zawsze znajdzie się nieco miejsca, właśnie na takie banery reklamowe.
Jaki powinien być dobry baner reklamowy?
Fakt, że banery przez tyle czasu cały czas utrzymują się na dość dobrej pozycji, wśród najpopularniejszych form reklamy, nie oznacza wcale, że można stworzyć byle jaki baner i będzie on przyciągał do siebie całe rzesze potencjalnych klientów. Tak naprawdę, to może działać odwrotnie. To znaczy, jeśli ktoś na stronie zamieści okropny baner, który będzie bardziej straszyć, niż interesować i zachęcać, to potencjalni klienci będą szybko znikać. Dlatego, jeśli już coś ma być zrobione naprawdę dobrze, to lepiej jest poświęcić temu czas i postarać się, by przede wszystkim spełnić oczekiwania użytkowników Internetu i wpisać się w ich gusta.
Na samym początku na pewno będzie trzeba pomyśleć o tym, aby baner był spójny graficznie, ze stroną, do której się odnosi. Kolory, hasła i czcionki powinny być podobne do tych, które odnajdzie osoba, gdy kliknie baner i zostanie odesłana do strony docelowej. Niech baner będzie stworzony w kolorach, które zostały wykorzystane w tworzeniu szaty graficznej strony reklamodawcy. Jeśli jest to strona jakieś konkretnej firmy, która ma już swoje logo, które jest kojarzone z konkretnymi kolorami, to niech właśnie one zostaną wykorzystane. Wtedy potencjalny klient najszybciej skojarzy, z czym może mieć do czynienia.
Jeśli chodzi o wykorzystywanie tekstów i czcionek, to nie powinny to być wielkie opowieści, na temat firmy i produktu, lecz raczej krótkie hasła, które będą zachęcały do wejścia na stronę, a więc do tak zwanego call to action. Niech użytkownik wie, że jest mile widziany na stronie i dowie się tam dużo o tym, co go interesuje. Wezwanie do działania jest bardzo ważne, ponieważ angażuje użytkownika. Da mu poczucie, że trafia w miejsce, które sam sobie wybrał. Takie podświadome nawoływanie do działania naprawdę działa. Mówi się często o przycisku, w który należy kliknąć i właśnie takie przyciski warto zostawiać Internautom.
Baner reklamowy powinien być zrobiony w taki sposób, by zachował zasady prostoty. Nie należy więc przesadzać z ilością barw, grafik, animacji i tak dalej. Im więcej szczegółów na jednym, tak naprawdę małym obrazku, tym gorzej, ponieważ internauta pogubi się i nie będzie wiedział, czego tak naprawdę baner reklamowy dotyczy, a więc najzwyczajniej w świecie pominie go i może trafić na baner konkurencji, który będzie dotyczyć tego samego produktu, ale będzie zrobiony lepiej i to właśnie na stronę konkurenta uda się internauta. Już dawno minęły czasy banerów, gdzie użytkownik miał coś ustrzelić, dotrzeć gdzieś kursorem i tak dalej. Były to sposoby nieco nachalne, do sprowadzenia internautów na konkretne strony internetowe, a więc takie banery reklamowe przez stałych użytkowników Internetu są po prostu pomijane.
Dlaczego omijamy banery?
Niektórzy Internauci skazali już wszystkie banery reklamowe na straty, inni omijają tylko te wybrane i tak właśnie wiele banerów po prostu jest pomijanych, choć mogą trafiać do właściwych Internautów, a więc potencjalnych klientów. Dlaczego tak się dzieje?
Niektóre banery nie wzbudzają emocji. Dobry baner stworzony jest w taki sposób, aby zawierał w sobie nieco emocji i do tego dobrą treść reklamową. Takie połączenie, to związek idealny i właśnie tak należy tworzyć. Banery, które nie odwołują się do emocji, nie przyciągają uwagi. Może to być nawet jedno słowo, jedno krótkie zdanie, jednak jeśli będzie w tym jakieś uczucie, emocje i tak dalej, to jest po prostu szansa na to, że Internauci się tym zainteresują i klikną, czy też, chociaż rzucą okiem.
Było już o treści, ale tu też trzeba wspomnieć o czymś ważnym z treścią związanym, a więc o tym, że musi być ona ciekawa. To nie może być przypadkowy tekst, lecz to musi być coś, co sprawi, że internauta poczuje, jakby to zostało skierowane do niego. Niech to brzmi jak prywatna wiadomość, niech zawiera w sobie coś naprawdę ważnego.
Przez wiele lat, gdy istnieją banery reklamowe, powstało wiele opinii na ich temat, które szybko rozeszły się po Internecie. Są to i prawdziwe i fałszywe wiadomości, w które jednak internauci wierzą i tak między innymi pojawiły się wieści, że klikając w banery reklamowe, można otrzymać wirusa, zacznie otwierać się masa dodatkowych okienek i tak dalej. Niektórzy też po prostu nie lubią spamu. Baner reklamowy musi być więc taki, by zachęcał i pozwalał zapomnieć o tych negatywnych opiniach.
Niektóre banery są także fałszywe i po prostu po kliknięciu ich, użytkownik zostaje przekierowany nie tam, gdzie by chciał i dlatego niektórzy zupełnie porzucili klikanie nawet w Interesujące ich banery, więc jeśli ktoś myśli o takim działaniu, nawet w formie niespodzianki, promocji, to lepiej niech o tym zapomni.